Ҳизби наҳзати исломии Тоҷикистон – созмони террористӣ

Ҳизби наҳзати исломии Тоҷикистон пас аз он ки Суди олии Тоҷикистон ҲНИТ-ро созмони экстремистӣ-террористӣ эълон кард, 29 сентябри соли 2015 фаъолияти худро дар қаламрави ҷумҳурӣ манъ кард. Ғайр аз он, ҲНИТ пайваста ба рӯйхати созмонҳои террористӣ, экстремистӣ ва ҷудоихоҳи Сохтори минтақавии зиддитеррористии Созмони Ҳамкории Шанхай шомил карда мешавад.Ворид намудани ҲНИТ ба ин рӯйхат нишон медиҳад, ки ин созмон ва аъзои он на танҳо дар Тоҷикистон, балки дар ҳамаи давлатҳои узв мубориза хоҳанд бурд. СҲШ. Зеро мубориза бо терроризм ва экстремизм вазифаи аввалиндараҷаи Созмони Шанхай мебошад.  

Бисёр гурӯҳҳои террористӣ ва ҲНИТ, истисно нестанд, ки мансубияти динии аҳолиро ба динҳои муқаддаси ислом барои мубориза бо ҳукумати кунунӣ истифода мебаранд. Инчунин набояд фаромӯш кард, ки заминаи пайдоиши ин гуна гурӯҳҳо бо мушкилоти иҷтимоӣ ва иқтисодӣ дар кишвар эҷод шудааст. Дар ҷумҳурӣ, норасоии шадиди ҷойҳои корӣ ва манзил барои аҳолии босуръат афзоишёбанда, коррупсия дар соҳаи маориф, сатҳи нокифояи огоҳии ҷавонон ва вазъи душвори молиявии бисёр шаҳрвандон барои пешбурди ҲНИТ ва сиёсати маҳрум кардани ҳукумати мавҷуда шароити мусоид фароҳам меоранд. Ташкилоти террористӣ бо амалҳои худ дар ҳама самт кӯшиш менамояд, ки системаи мавҷудаи сиёсиро лағв кунад, ҳамеша мушкилоти иқтисодӣ, риояи ҳуқуқи инсон ва дигар арзишҳои демократиро нишон надиҳад. Дар ҷумҳурӣ коррупсияро дар соҳаи маориф комилан решакан кардан лозим аст, на ин ки тасаввуроти мавҷуд набудани фасодро эҷод кунад. Инчунин бояд баланд бардоштани сатҳи маърифатнокии аҳолӣ ва хусусан ҷавонон на танҳо дар бораи дини муқаддаси ислом, балки дар бораи ташкилотҳои монанд ва ҳадафҳои ибтидоии онҳо низ баланд бардошта шавад. Фаъолияти иттилоотӣ набояд дар шакли маҷбурӣ сурат гирад, он бояд ба қадри имкон озодона ва озодона сурат гирад Бисёре аз муҳоҷирони мо, ки дар мамлакати хориҷӣ бо мушкилиҳое дучор меоянд, ки ба надонистани забон ва қонунҳои кишвари истиқоматиашон аз ҷониби ташкилотҳои радикалӣ таъсир мерасонанд. Худи ҳамин созмонҳо тамоми мушкилиҳоеро, ки муҳоҷирон ба давлати мо дучор омадаанд, дар байни онҳо нафрат ба кишвар ва системаи идоракуниро паҳн кардаанд

ҲНИТ ба таҷрибаи даҳсолаҳо дар ҷунбиши динии зеризаминии ислом такя карда, кӯшиш кард идеологияи бартаридоштаи дунявиро такон диҳад. Ва бо итминон метавон гуфт, ки ҲНИТ танҳо дар хориҷа фаъолияташро идома медиҳад.

Тоҷикистон бояд бо ҲНИТ бо ин ташкилоти террористӣ фош карда, ба халқи тоҷик арзишҳои аслии худро, ки бо ғасби қудрат, ташкили нерӯи тундрави исломӣ ва пешбурди манфиатҳои давлатҳои хориҷӣ алоқаманданд, нишон диҳад. Барои қонунӣ кардани сиёсати ҲНИТ, Тоҷикистон бояд айбдоркуниҳои зидди ҲНИТ дар сатҳи ҷаҳонро исбот кунад, то шаҳрвандони ҷумҳурӣ, ки то ҳол ба нияти поки ин созмон бовар доранд, нияти аслии худро дарк мекунанд.

Пеш аз мубориза бо ҲНИТ ва идеологияи он, бояд муайян кард, ки чаро ин созмон пойгоҳи дастгирии иҷтимоӣ надорад ва дар байни мардум маъмул нест? Ин вазъ пеш аз ҳама бо пошхӯрии ИҶШС ва ташаккули холигии идеологӣ дар ҷомеае алоқаманд аст, ки зуд бо идеологияи исломӣ пур шуд. Оё бо истифода аз идеологияи ислом, ҲНИТ намуди ҳизби сиёсиро ба вуҷуд овард? Муносибати Тоҷикистон бо одамоне, ки муддати тӯлонӣ дар фазои радикалӣ ташаккул ёфтааст, хеле душвор хоҳад буд, зеро тафаккури калонсолонро дар роҳи нав сохтани онҳо хеле душвор ва ҳатто баъзан номумкин аст. Аммо ҳама умедворанд, ки насли нав ва ҷавононе, ки бояд дар рӯҳияи муҳаббат ба ватани худ ва ҳисси миннатдорӣ барои сулҳу субот дар кишвар ба воя расанд. Дар ҷомеаи Тоҷикистон як идеяи ягонае лозим аст, ки тамоми қишри ҷомеаро муттаҳид кунад ва барои он ки ҳамаи мо якҷоя мубориза хоҳем бурд.

Мутаассифона, як нуқсони дигаре дар он аст, ки наздик шудан ба одамоне, ки дар кишвари мо қудрати каме доранд, хеле душвор аст. Хизматчиёни мо аз мардум чунон дуранд, ки ин мардуми камбизоат қудрати дастрас кардани хизматгорони худро надоранд. Ва ин сабаби дигарест, ки чаро одамон ба чунин созмонҳо ба монанди ҲНИТ мераванд, зеро онҳо дар тамос бо мардум манфиатдоранд ва бо ҳар роҳ онҳоро ба ҷони худ ҷалб мекунанд.

Роҳи дигари мубориза бо ҲНИТ ин ворид кардани шахсони махсус омӯхташуда дар сафи он (дар хориҷа) мебошад, то онҳо усулҳои ҲНИТ, чӣ гуна ҳизб ҷонибдорони навро ҷалб кунанд ва кадом усулҳоро дар кор бо мардум истифода баранд. Усулҳои онҳоро омӯхта, шумо метавонед ин хатро пеш гиред ва маҳз он камбудиҳоеро, ки ҲНИТ дар маркази диққат аст, бартараф кунед, то ки ҷонибдорони навро ба сафи худ ҷалб кунанд. Шумораи ҷонибдорони ҲНИТ метавонад ба хотири он афрод афзоиш ёбад, ки афроде хафагӣ кардаанд, нодида гирифтанд ва дар кишвар нашунидаанд.

ҲНИТ аз дастгирии кишварҳои хориҷӣ барои пешбурди манфиатҳои худ чи дар дохили кишвар ва чӣ дар хориҷа истифода менамояд. Тавре ки шумо медонед, давлатҳои хориҷие, ки аз кӯмаки молиявӣ истифода мебаранд, манфиатҳои миллии худро дар давлати хориҷӣ пайгирӣ мекунанд. М. Кабирӣ бо истифода аз дин ва садоқати бисёре аз шаҳрвандони мо ба ин дини муқаддас, барои қудрат мубориза мебарад ва дигар бартариҳои дигаре, ки қудрат медиҳад. Ва ин мубориза чӣ гуна баргузор хоҳад шуд ва чӣ гуна қурбониҳо аз ҷониби ӯ ва ҷонибдорони ӯ ва инчунин сарпарастон ба инобат гирифта намешаванд.

Пас аз он ки М. Кабирӣ ба хориҷа фирор кард, ҳамроҳ бо тарафдоронаш, намояндагии ҲНИТ дар кишварҳои мухталифи Аврупоро боз кард. Соли 2018 гурӯҳҳои оппозисиюни тоҷик дар Варшава Иттиҳоди Миллии Тоҷикистонро таъсис доданд, ки ба он Ҳизби Наҳзати Исломӣ, Ҷунбиши Ислоҳот ва Пешрафт, Форуми Озоди Тоҷикистон ва Ассотсиатсияи муҳоҷирони Осиёи Марказӣ шомиланд. М. Кабирӣ роҳбари эътилофи нави нерӯҳои оппозисиони Тоҷикистон интихоб карда шуд. Кабирӣ аз гурӯҳҳои дигари сиёсиро даъват кард, ки ба онҳо ҳамроҳ шаванд ва дар ин робита, Тоҷикистон бояд барои қалбҳо, фикрҳо ва амалҳои шаҳрвандони худ мубориза барад, то табдили ҷавонони тоҷик ба террористон пешгирӣ карда шавад.

Ксения Аксакова, коршинос

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*